"עייפות החומר"

עייפות...

עייפות החומר- כולנו מכירים את זה מתקופות שונות בחיים.
עייפות - מסר טבעי אותו משדר הגוף כשהוא חש שמאגריו התרוקנו...
המטעינים שלנו- מזון, אויר, שינה , רגשות , התרגשות.

חישבו:

  •         איזה משלושת המטעינים נחסך באופו כרוני מגופכם?
  •         האם אתם נמנעים מאוכל מזין, וצורכים אוכל שהוא "דל","ג'אנק פוד " "מזון מהיר" וקנוי ?
  •         האם אתם נושמים עמוק ומלא או שמא אתם מרגישים שנשימתכם קצרה ולא מספקת?
  •         האם אתם מעשנים כבדים ומעכבים בכך את אספקת החמצן השוטפת לגופכם?
  •         האם אתם ישנים טוב? האם אתם ישנים מספיק ?

חישבו:

עייפות יכולה להיגרם מגורמים רבים: מתח, דאגות ומחשבות, מצב כלכלי, בעיות משפחתיות, זוגיות, אישיות,
עומס בעבודה, חוסר שינה, בלגן בבית, ועוד.

ואם מדברים על הזנת הגוף – חוסר בנוזלים, חוסר תזונתי, מחסור בברזל, חומצה פולית, ויטמינים שונים (B12),
מחלות, דימומים, השמנה, סוכרת, היפותירואידיזם, מצבי רוח שונים ועוד.

אז מה עושים?
בוחנים את עצמינו:

איך נוכל לחסוך מעצמנו עייפות?

יוצרים לעצמנו סביבה מחזקת ותומכת על ידי :

·         סילוק רעלנים וניקוי הגוף,
·         חיזוק המערכת החיסונית,
·         פעילות גופנית ותנועה,
·         הפחתת מתח בטכניקות שונות,
·         משקאות ומזונות " מעוררים ".

כולנו מכירים את המשקאות הפועלים כממריצים, (קפה, אנרג'י, רד בול, שוקולד ומתוקים, סוכרים,
תוספים " מעוררים " שונים) והעייפים מבינינו צורכים אותם בכמויות גדולות מאוד, בניסיון לפתור
את העייפות המתמשכת. פיתרון זה לאורך זמן רק מעמיס יותר על הגוף ויוצר התשה.

כיצד התזונה יכולה לשמש מנוף אנרגטי ולהפחית עייפות ?

אילו מזונות יכולים "לעשוק" את האנרגיה שלנו:
כל אותם מזונות שאינם מזינים אותנו בכוח, חמצן, אנרגיה, אבני יסוד, לדוגמא:

  •   מזון מהיר, מעובד, מתועש, ג'אנק פוד, מזון מטוגן, סוכרים פשוטים,
  •   ממתקים, מאפים, בורקסים, פיצות, ג'חנון, גלידות, שומני טראנס, שומנים רוויים 
      בכמות רבה מדי, מיצים ממותקים, שתיית קפה מרובה, אלכוהול, קמח לבן.
  •   מוצרי חלב לסוגיהם (כולל: גבינות, שתיית חלב, מרגרינה, חמאה וכו').
  •   חיטה – לאלה שאינם מעכלים טוב חיטה, והיא מכבידה עליהם.
  •   ארוחה גדולה לפני השינה.
  •   חסרים תזונתיים – חוסר ברזל, B12 ועוד..

מה הם אותם מזונות שנרצה לצרוך למנוע עייפות?

אלה המזינים, הבונים, המספקים חומרי גלם איכותיים לגופינו ומטעינים אותנו באנרגיה, לדוגמא:

  •     מזון מלא, טרי, פחמימות מורכבות ומלאות: אורז מלא, בסמטי, קינואה, גריסים, כוסמת, דוחן,
        קוואקר - שיבולת שועל , לחמים מלאים כגון: שיפון, שיאור, דגנים, חיטה נבוטה.
  •     דגנים + קטניות = חלבון מלא, כגון: נבטים וקטניות מונבטות ירקות.
  •     זרעים טריים מיצי ירקות ופירות, כגון: אגוזים אוכמניות, רימונים, גזר, סלק, פטל אמיתי.
  •     ירקות ירוקים וכתומים - מבושלים, מוקפצים.
  •     מזונות עם אינדקס גליקמי נמוך.
  •     אוכל חם , מבושל, מניע ומזין.
  •    מזונות עשירים בברזל ,כגון: עשב שעורה, עשב חיטה, כלורלה (סוג של אצה).

כמה עובדות על ברזל:
 ספיגתו יעילה יותר עם ויטמין C וכאשר מורחקת נטילתו מחלב, קפה או תה שחור.
הברזל מצוי בכדוריות הדם האדומות, ומשמש כמרכיב חשוב בהמוגלובין האחראי לנשיאת החמצן.
 היכן נמצא ברזל מהחי? בבקר, הודו, עגל, עוף, כבדי עוף אורגנים!, דגים וביצים.
 היכן נמצא ברזל מהצומח? בקטניות (אפונה, שעועית, עדשים, סויה), ירקות עליים ירוקים (מכילים כלורופיל.
 הכלורופיל מנקה את הדם, ומחזק ומשפר את תמונת הדם), אגוזים וזרעים, פירות מיובשים
(משמש ,שזיף, תאנה אורגנים).

הערה חשובה: לכל אדם יש הרכב פיזיולוגי שונה והוא בעל רגישויות , נטיות, חולשות וחזקות, ולכן יש להתאים תזונה
                  ספציפית לכל אדם בנפרד.לדוגמה: לאדם אחד מזונות עליים ירוקים מצוינים, ולאדם אחר,
                  עקב בעיה במנגנון הקרישה, אותם מזונות אינם מומלצים.

חשוב לציין, שההמלצות הנ"ל הן כלליות בלבד,

להמלצות מדויקות יותר, המותאמות לכל אחד ואחת באופן אישי

התקשרו עכשיו אל מרכז רותם-המרכז לרפואה משלימה 04-9897442

 

 

 

ייעוץ ראשוני ללא תשלום דרך האתר

Share this