הריון- המלצות תזונתיות וטיפול משלים

במהלך ההיריון מתחוללים בגוף שינויים רבים, הנובעים, לרוב, משינוים הורמונאליים, מהלחץ אשר נוצר ממשקל העובר על האיברים הפנימיים ועצמות השלד, מחסרים תזונתיים, וממצב נפשי. רוב השינויים הללו נעלמים לאחר הלידה.

בתקופת ההיריון חשוב ביותר להקפיד על תזונה בריאה ועשירה ברכיבי תזונה חיוניים, על מנת לתת לגוף ולעובר את התנאים האופטימאליים להתפתחות תקינה.

מומלץ להימנע:

  • מומלץ להימנע מצריכה של תזונה דלה בסיבים, כגון: קמח לבן, אורז לבן, פסטה, עוגות, מאפים וכו'.
        תזונה זו עלולה להחמיר את תופעת העצירות.
  •  מומלץ להימנע מצריכה של מאכלים המכילים אחוז שומן גבוה ומזון מטוגן, תזונה זו עלולה להחמיר בחילות וצרבות.
        מאכלים אלו קשים יותר לעיכול ונעים  באיטיות יתר במעי.
  •  מומלץ להימנע משתיית קופאין, אלכוהול, סוכרים. תזונה זו עלולה להזיק לעובר, להחליש את המערכת החיסונית של האם
        ולדלל את רמות המינרלים בגוף ביניהם: ברזל, סידן ומגנזיום.
  •  מומלץ להימנע ממזונות המכילים כמויות גדולות של חומצה אוקסאלית, כגון: שוקולד, עגבניות ותרד.
        תזונה זו עלולה לעכב את ספיגת הברזל והסידן בגוף.
        הברזל הוא מינרל חשוב, הגוף זקוק לו בכמות גדולה יותר מהרגיל בתקופת ההיריון.
  •  מומלץ להגביל את צריכת המלח. המלח נמצא בכמויות גדולות באוכל מוכן ומתועש.
        עודף נתרן גורם לאצירת נוזלים, לבצקות וליתר לחץ דם, ובסופו של  דבר  עלול להוביל לרעלת הריון.

מומלץ להקפיד:

  •  מומלץ להקפיד על אכילת 5-6 ארוחות קטנות במהלך היום
       כל 2-3 שעות לאכול ארוחה קטנה בצורה מסודרת. בצורה זו לא ייוצר עומס על הקיבה ומערכת העיכול,
       המחליש את הספיגה ועלול ליצור בחילות וצרבות.
  • מומלץ להקפיד על שתייה מרובה של מים\ חליטות צמחים במהלך היום. כ -12 כוסות ביום. שתייה לא ממותקת.
  • מומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה המכילה את כל אבות המזון, כגון: דגנים מלאים, קטניות, הרבה ירקות טריים, 
      מאודים ומוקפצים, מעט פירות,  ביצים,(אורגנית), דגים, אגוזים וזרעים (לא קלויים). ניתן לצרוך מעט בשר/עוף.
  •  מומלץ לצרוך מזונות המכילים כמות גבוהה של ויטמיני B, כגון: מאפים מדגנים מלאים, דייסת שיבולת שועל,
      נבטי חיטה ואורז מלא. ויטמינים מקבוצת B, ובעיקר 6B, מפחיתים את תחושת הבחילה בשלבים הראשונים של ההיריון.
  •  מומלץ לצרוך בכל ארוחה ירקות ירוקים עליים. ירקות עליים העשירים בוויטמין K, מסייעים במניעת בחילות.

מתכונים מרפאים:

>  להפחתת בחילות, צרבות: מומלץ לשתות חליטה של שורש ג'ינג'ר עם מעט לימון ודבש.
    או כוס מים חמימים עם לימון. או חליטה של שומר ובבונג. ניתן גם ללעוס שורש ג'ינגר טרי.

>  לעצירות: מומלץ בכל בוקר, על בטן ריקה לשתות כף שמן זית+ חצי לימון סחוט, לערבב עם מעט מים ולשתות.
      לעצירות מומלץ לצרוך פסיליום או זרעי פשתן טחונים המכילים סיבים תזונתיים.
      את אלו ניתן לערבב עם כוס מים או להוסיף לסלט.

תוספי תזונה מומלצים:

  פרה-נטאל: מולטי ויטמין מיוחד לנשים בהריון המכיל קצובה מתאימה לתקופת ההיריון וההנקה.
  פרוביוטיקה: מומלץ לצרוך לשם חיזוק חיסוני ולשיפור פעולת העיכול.
  אומגה 3: נמצא כרכיב חשוב ביותר להתפתחות מוח העובר ולמניעת דיכאון לאחר לידה. מומלץ לצרוך החל מהשליש השני להיריון.

לסיכום:

תקופת ההיריון היא תקופה חשובה ומשמעותית לאם ולעובר. כפי שניתן לראות, השינויים הפיזיים שעוברת האישה הינם רבים ולוקח זמן לגוף להסתגל למציאות החדשה. לכל אלו מתלווים כמובן השינויים הרגשיים וההתמודדות הנפשית אותה חווה האישה במהלך ההיריון. תזונה משמשת ככלי עזר חשוב ביותר לתחזוק הגוף במהלך חודשי ההיריון ואף אחריהם, ועל כן מומלץ לצרוך פחמימות מורכבות, דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות עם קליפתם, העשירים בסיבים תזונתיים, והרבה מים, מרקים וחליטות צמחים על מנת להקל על: בחילות, צרבות,עצירות וסימפטומים נוספים.

מומלץ להשתתף לפני ההיריון ובמהלכו בפעילות גופנית המתאימה לנשים בהריון.

יחד עם טיפול בדיקור, פורמולות הצמחים השונות והמלצות אלו, ניתן לעבור את תקופת ההיריון ביתר קלות.

 

 ,חשוב לציין, שההמלצות הנ"ל הן כלליות בלבד, ויש להתאים לכל מטופל את הטיפול המתאים לו

להמלצות מדויקות יותר, המותאמות לכל אחד ואחת באופן אישי

התקשרו עכשיו אל מרכז רותם-המרכז לרפואה משלימה 04-9897442

 

KOREN-1

ייעוץ ראשוני ללא תשלום דרך האתר

Share this